Trzy miesiące po wprowadzeniu kampanii #grajwzielone, która ma na celu ograniczenie ilości zużywanych opakowań jednorazowych, inicjujemy kolejną akcję proekologiczną pod hasłem „Płać mało, by się nie zmarnowało”. To kolejny krok sieci SPAR Polska w kierunku promowania troski o środowisko, jednocześnie umożliwiający klientom zakup pełnowartościowej żywności po obniżonych cenach.

Podwójne korzyści

Wyrzucanie żywności to problem nie tylko straconych pieniędzy wydanych na jej zakup, ale również ogromne ilości zmarnowanej wody czy energii zużytej do jej wyprodukowania. Każda ilość wyrzuconej żywności na swój sposób przyczynia się do niszczenia środowiska naturalnego. Świadomość negatywnego wpływu na środowisko wśród konsumentów na całym świecie, w tym również polskich, wciąż rośnie. Jako firma odpowiedzialna społecznie, postanowiliśmy zaprosić sklepy zrzeszone w naszej sieci franczyzowej do eko inicjatywy, przynoszącej obopólne korzyści – środowisku naturalnemu, jak i bezpośrednio konsumentom.

Zapobiegaj marnowaniu żywności i oszczędzaj

W ramach kolejnej inicjatywy zachęcamy sklepy do wprowadzenia działań mających na celu zmniejszenie skali marnowania żywności i skutecznego komunikowania w placówkach produktów ze zbliżającym się terminem przydatności do spożycia. Ideą akcji jest sprzedaż ze znacznym rabatem pełnowartościowych produktów o bliskim terminie ważności, które klienci mogą bez obaw wykorzystywać. Produktów z rabatem lub z obniżoną ceną będzie można szukać zarówno wśród artykułów wchodzących w skład tzw. asortymentu suchego, jak i produktów świeżych, czy np. nabiału. Wysokość rabatu będzie ustalana indywidualnie przez każdą placówkę handlową.
Takie działania pozwolą obniżyć skalę marnowania żywności, a jednocześnie zadbać o domowy budżet klientów, przyczyniając się do zmniejszenia wydatków przeznaczanych na zakup żywności. Zależy nam na budowaniu świadomości problemów środowiska naturalnego wśród naszych Klientów, dlatego na naszym profilu na facebooku i instagramie realizujemy serię postów promujących postawy pozwalające ograniczyć negatywny wpływ na środowisko.

Partnerstwo w działaniu

SPAR Polska jest siecią opartą o partnerskie zasady współpracy, dlatego nie wprowadzamy obowiązku uczestnictwa w kampanii. Stosujemy formę rekomendacji, licząc na świadomy wybór naszych partnerów. Zgłosiły się już pierwsze sklepy SPAR Polska, które przystąpiły do akcji. Liczymy, że z czasem dołączą do nich kolejne.