Aktualności

SPAR International podsumowuje 2016 rok

18.05.2017

spar-tajlandia.png

SPAR International osiągnął w 2016 r. sprzedaż w wysokości 33,1 mld euro dzięki silnemu wzrostowi sprzedaży w Europie i ekspansji na nowych oraz rozwijających się rynkach.

 

Wyniki sprzedaży detalicznej SPAR International, sieci obecnej w 44 krajach na całym świecie, zostały ogłoszone podczas 62. Kongresu SPAR International, który miał miejsce na Gran Canarii. Grupa ogłosiła wzrost sprzedaży na poziomie 4,5%.

 

Dyrektor Zarządzający SPAR International, Tobias Wasmuht, podkreślił podczas wydarzenia, że wzrost był połączeniem organicznego wzrostu rok do roku, akwizycji na poszczególnych rynkach i strategicznej ekspansji na nowych rynkach. Marka SPAR na coraz bardziej konkurencyjnych rynkach nadal jest partnerem numer 1 dla wiodących niezależnych detalistów w różnych rejonach geograficznych – podkreślił Wasmuht.

 

Sieć detaliczna SPAR skupiająca niezależnych detalistów na całym świecie odnotowała silny wzrost na rynkach zachodnioeuropejskich. Sprzedaż w dziewięciu krajach strefy euro wzrosła do 15 mld euro. Sprzedaż detaliczna w Europie Wschodniej wzrosła o 6,5%, a w Rosji o 7,7%.

Sprzedawca szczególnie angażuje się w projekty w Azji, zwłaszcza na chińskim rynku. SPAR ma otworzyć swoje sklepy w Mongolii i na Sri Lance.

 

W Europie Środkowej i Wschodniej SPAR zanotował wzrost sprzedaży o 6,1%. W ostatnim czasie zostały przyznane licencje dla partnerów w Białorusi oraz na Ukrainie.

 

SPAR Polska, będący częścią Grupy Kapitałowej Bać-Pol, zwiększyła  liczbę sklepów o 18 w porównaniu do poprzedniego roku i zakończyła rok z 225 placówkami (54 606 mkw.). Wynik sieci na naszym rynku to 185 mln euro sprzedaży (wzrost o ponad 3%). Aktualnie SPAR Polska posiada już 238 działających w ramach sieci franczyzowej, przyłączając m.in. silną lokalną sieć A&K z Mielca.

 

SPAR działa obecnie w 44 krajach, a w 12 545 sklepach zatrudnia 350 000 osób.


Powrót