Dlaczego warto?

Silna, znana na całym świecie marka i sprawdzony model biznesowy

SPAR jest największą siecią sprzedaży detalicznej na świecie i posiada blisko 13 tysięcy sklepów zlokalizowanych w 44 krajach na 4 kontynentach. Powstała w Holandii w 1932 roku organizacja dysponuje ogromnym doświadczeniem w handlu detalicznym na zróżnicowanych rynkach. Od chwili otwarcia pierwszego sklepu w Polsce w 1997 roku, SPAR Polska pracuje nad zwiększaniem zyskowność i sprzedaży swoich Franczyzobiorców. Zapewniamy naszym Partnerom szeroki asortyment produktów, konkurencyjne ceny ich zakupu i atrakcyjne warunki franczyzy oraz dogodny system dostaw bezpośrednich. Każdy członek systemu SPAR korzysta z pomocy, wiedzy i doświadczenia międzynarodowej organizacji zachowując nieporównywalne z innymi sieciami swobodę i niezależność.
Sklepy SPAR Polska oferują swoim Klientom szeroki asortyment produktów potrzebnych na co dzień.
Główne regiony, na terenie których operuje SPAR to: południowo – zachodnia, południowa i wschodnia część Polski. Zasięg geograficzny sieci Spar Polska jest sukcesywnie rozszerzany, a celem strategicznym SPAR Polska jest dotarcie do wszystkich zakątków kraju i utworzenie sieci detalicznej o ogólnopolskim zasięgu.

 

SPAR Polska buduje silną organizację Partnerów bazując na 4 podstawowych założeniach:

  • sprzedaż detaliczna – naszym celem jest uzyskanie w ocenie Klientów opinii najlepszych sklepów w Polsce;
  • dystrybucja – SPAR Polska dąży zapewnienia oferty towarów w konkurencyjnych cenach dostarczanych na czas;
  • zarządzanie naszymi marką – pracujemy, aby produkty naszych marek wysoko oceniane i atrakcyjne dla Klientów sklepów Spar
  • ludzie – wartością dla SPAR Polska  jest budowanie wśród ludzi związanych z siecią kultury opartej na zaufaniu, współpracy oraz szacunku dla wiedzy.

Formaty sklepów dopasowane do różnych potrzeb

Multiformatowość SPAR oferuje koncepty handlowe odpowiadające na potrzeby lokali o zróżnicowanej wielkości oraz lokalizacji:

SPAR Express – małe, przyjazne sklepy osiedlowe i w mniejszych miejscowościach oraz w koncepcie convenience w dużych miastach
SPAR – średniej wielkości markety zlokalizowane głównie na osiedlach, w pobliżu miejsca zamieszkania Klientów
EUROSPAR – duże supermarkety, których powierzchnia przekracza 1000 metrów kwadratowych.

EUROSPAR

SPAR

SPAR EXPRESS

Profesjonalna pomoc doradców SPAR przy otwieraniu sklepu

Do współpracy zapraszamy nie tylko właścicieli istniejących punktów detalicznych, ale także osoby, które dopiero przymierzają się do otwarcia swojego sklepu. Zgodnie z obowiązującą strategią rozwoju SPAR Polska koncentruje się obecnie na poszukiwaniu potencjalnych partnerów działających na terenie południowo – zachodniej, centralnej i wschodniej części Polski.
Wsparcie ze strony SPAR może rozpocząć się już na etapie wyboru lokalu. Codziennie do głównego biura SPAR Polska docierają oferty najmu lokali zlokalizowanych w całej Polsce. Dzięki sile rozpoznawalnej marki w bazach ofert nieruchomościowych SPAR znajduje się wiele pozycji w atrakcyjnych rynkowo cenach. Konsultanci SPAR oferują pomoc przy ocenie użyteczność lokalu do prowadzenia działalności handlowej. We współpracy z Właścicielami nowych punktów pomagamy stworzyć koncepcję aranżacji wnętrz i strategię handlową. Bazując na kontaktach sieci z dostawcami wyposażenia, negocjujemy dla Partnerów SPAR Polska atrakcyjne ceny zakupu lub dzierżawy elementów takich jak chłodziarki, systemy ekspozycji towarów lub systemy płatności kartą. Wszystkim wymienionym działaniom towarzyszą intensywne szkolenia w zakresie budżetowania, zarządzana formatami SPAR i ekspozycji towarów.

 

Stała opieka i system szkoleń

Jednym z najcenniejszych zasobów systemu SPAR jest wiedza. Gromadzona jest ona zarówno na poziomie centrali międzynarodowej, ale także na poziomie lokalnym, w centralach krajowych i poszczególnych sklepach. Przyjęty model współpracy daje możliwość ciągłej wymiany doświadczeń. Z bogactwa doświadczenia SPAR w dziedzinie wspierania sprzedaży może czerpać każdy uczestnik sieci.

 

Każdy nowy Partner zostaje objęty systemem szkoleń:

  • W punkcie każdego nowego Partnera SPAR Polska przeprowadzany jest cykl szkoleń wstępnych, niezbędny, aby właściciele sklepów i pracownicy mogli płynnie włączyć się w działania sieci. Obejmuje on tematy takie jak skuteczne prezentowanie towaru, skuteczna obsługa Klienta oraz zarządzanie personelem
  • Szkolenia poza cyklem wstępnym organizowane są na życzenie właściciela danego punktu we wspólnie uzgodnionym terminie

 

Korzyści płynące z siły zakupowej sieci

Potrzeba zwiększenia siły zakupowej grupy sklepów była głównym powodem, dla którego w 1932 roku powołany został do życia SPAR. Od tamtego czasu wiele się zmieniło, jednak głównym zadaniem organizacji pozostaje wspieranie jej członków w dokonywaniu najlepszych decyzji zakupowych.

Każdy punkt detaliczny włączający się do struktur SPAR Polska automatycznie otrzymuje dostęp do szerokiej oferty produktów w konkurencyjnych cenach, korzystnych warunków dostaw i dłuższych terminów płatności wynegocjowanych przez centralę SPAR w naszym kraju. Co więcej, nowy sklep przystępujący do systemu zwiększa możliwości sieci w zakresie negocjowania cen zakupu towarów oraz zawierania bardziej korzystnych umów z dostawcami.

 

SPAR Polska zapewnia wsparcie poprzez:

  • terminowe dostawy towarów od wskazanych Dostawców,
  • stałe inwestowanie w relacje z naszymi Producentami,
  • efektywną komunikację z Partnerami

SPAR Polska zobowiązuje się, że:

  • W promieniu 5 minut od Twojej lokalizacji nie powstanie inny sklep Spar
  • reklamowane będą wyłącznie dobrze rotujące produkty;
  • istotne zmiany w asortymencie będą z Tobą konsultowane;
  • możesz liczyć na wszechstronne wsparcie doradcy regionalnego;
  • ceny najważniejszych artykułów będą utrzymywane na konkurencyjnym poziomie;
  • swoją ofertę będziesz mógł rozszerzyć o samodzielnie wybrane produkty lokalne.

Działania marketingowe i kampanie reklamowe

Marka SPAR jest znana milionom gospodarstw domowych na całym świecie. Decyduje o tym nie tylko sięgająca ponad 85-ciu lat wstecz historia sieci, ale także przemyślany i konsekwentnie rozwijany system działań reklamowo – promocyjnych. W skali międzynarodowej realizowany on jest między innymi przez działania sponsoringowe – logo SPAR pojawia się podczas transmisji Mistrzostw Europy w Lekkoatletyce oraz innych prestiżowych imprez sportowych. Na poziomie krajowym SPAR Polska dokłada starań, aby zapewnić swoim Partnerom efektywny system promocji.

 

Pakiet promocyjno – reklamowy sieci SPAR obejmuje między innymi:

  • akcje promocyjne
  • gazetki i plakaty promocyjne 
  • magazyn lifestyle’owy Ze smakiem
  • billboardy przy sklepach
  • materiały trade-marketingowe wspierające sprzedaż
  • programy lojalnościowe
  • konkursy i loterie dla konsumentów
  • działania w obszarze online, social media i PR
  • sponsoring

Wystrój sklepów

SPAR to nie tylko sprawna organizacja i troska o dobro klienta, ale także ujednolicony i dzięki temu rozpoznawalny system identyfikacji wizualnej, którego sercem jest logo oraz charakterystyczna kolorystyka. Znajduje on odzwierciedlenie niemalże w każdym elemencie wyposażenia sklepów – począwszy od witryn, a skończywszy na elementach trade marketingowych. Estetyka punktów detalicznych należących do sieci to także idealne połączenie wspólnych dla organizacji elementów graficznych oraz cech charakterystycznych dla danego kraju lub regionu. Obrazuje to podejście biznesowe SPAR – połączenie siły wynikającej ze ścisłej współpracy oraz dużej niezależności poszczególnych członków.

Elementy aranżacji wnętrz mają na celu nie tylko łatwą identyfikację sklepów należących do sieci. To przemyślany i ciągle ulepszany system czerpiący z takich dziedzin jak merchandising i ergonomia. Międzynarodowa sieć SPAR jest w posiadaniu szerokiej wiedzy na temat technik wspierania sprzedaży. To know-how jest traktowane jako wspólna własność wszystkich członków organizacji. Ciągłe ulepszenia są możliwe dzięki regularnie przeprowadzanym badaniom, pracom koncepcyjnym i wymianie doświadczeń.

Wielką zaletą formatów wyposażenia wykorzystywanych przez sieć SPAR jest elastyczność – proponowane rozwiązania znajdują zastosowanie zarówno w skali niewielkiego sklepu osiedlowego jak i dużego supermarketu.

Sklepy SPAR na całym świecie kojarzą się ze świeżością, wygodą i przyjemną atmosferą zakupów. Profesjonalne podejście SPAR gwarantuje, że Państwa sklep będzie pozytywnie postrzegany przez Klientów a Państwo – we współpracy z ekspertami organizacji – będziecie mogli się skoncentrować na rozwoju swojego biznesu.

 

Szeroki asortyment marek SPAR Polska

SPAR Polska oferuje swoim Partnerom dostęp do szerokiego asortyment produktów ze znakiem SPAR oraz Lubię – charakteryzujących się wysoką jakością w atrakcyjnej cenie, pomagające budować przewagę nad konkurencją oraz marżę. Więcej na ten temat przeczytają Państwo w sekcji Produkty marek Spar.

 

Zintegrowany system informatyczny

System komputerowy PC Market 7 wykorzystywany przez sieć SPAR umożliwia sprawne zarządzanie zasobami sklepu. Obejmuje on zarówno narzędzia służące do zarządzania towarem i kasami, jak również do kontrolowania zamówień.

 

Dzięki systemowi informatycznemu sieci SPAR możliwe jest:

  • prowadzenie pełnej gospodarki ilościowo-wartościowej oraz finansowej sklepu
  • automatyczne generowanie zamówień na podstawie historii sprzedaży
  • korzystanie z doskonałego systemu raportów i analiz
  • integracja i współpraca z większością znanych systemów finansowo-księgowych
  • dokonywanie elektronicznej wymiany dokumentów z centralą SPAR Polska
  • dokonywanie zamówień od kluczowych Dostawców sieci za pośrednictwem strony internetowej
  • sprawdzanie aktualnych cenników towarów wynegocjowanych u kluczowych Dostawców SPAR obejmujących kilka tysięcy produktów
  • korzystanie z systemu poczty elektronicznej oraz Strefy Partnera (intranet), co zapewnia sprawny przepływ informacji między Centralą sieci a jej Partnerami